Jak pozycjonować strony w Google w 5 prostych krokach

grafika o seo

Dobre praktyki, które poprowadzą Cię przez proces pozycjonowania stron samemu w witrynie to treść wysokiej jakości z odpowiednimi słowami kluczowymi oraz dobra struktura wewnętrznych linków. Sprawdź poniższe kroki, które pomogą poprawić Twój serwis.

Co to jest pozycjonowanie stron?

Pozycjonowanie strony to długotrwały proces optymalizacji strony internetowej pod kątem wyszukiwarek. Celem jest upewnienie się, że Twoja witryna ma dobrą pozycję na stronach wyników wyszukiwania (SERP) i uzyskuje większy ruch.

Czym jest SEO?

SEO oznacza optymalizację pod kątem wyszukiwarek, czyli proces optymalizacji strony internetowej pod kątem wyszukiwarek takich jak Google. Celem jest, aby Twoja witryna miała wysoką pozycję w SERP, dzięki czemu może uzyskać większy ruch od okazjonalnych użytkowników sieci.

Krok 1. Dlaczego na Twojej stronie powinna być zachowana hierarchia nagłówków?

Nagłówki są ważne na stronach internetowych, ponieważ umożliwiają użytkownikowi poruszanie się po treści i znajdowanie tego, czego szuka. Nagłówki pomagają również w SEO i konwersjach.

Prawidłowa hierarchia nagłówków opiera się na hierarchii ważności. Najważniejszy nagłówek powinien znajdować się na szczycie hierarchii z mniej ważnymi nagłówkami poniżej, a następnie przejść do mniej ważnych nagłówków poniżej. Odpowiednio hierarchia prezentuje się H1->H2->H3->H4->H5->H6.

Krok 2. Pozycjonowanie stron www dzięki optymalizacji meta tagów

Meta tagi to jedna z najważniejszych części SEO. Określają, o czym jest Twoja witryna i jak można ją znaleźć w wyszukiwarkach.

Tytuł meta i opis meta to ważne czynniki, które należy zoptymalizować pod kątem Twojej witryny. Tytuł meta to ten, który pojawia się po wpisaniu w pasku adresu przeglądarki. Meta opis pojawia się pod tytułem strony w wynikach wyszukiwania (SERP).  Tutaj dowiesz się więcej: https://sempai.pl/blog/co-to-sa-meta-tagi/.

grafika o seo

Krok 3. Stwórz oryginalne i niepowtarzalne teksty na stronie

Ważne, abyś na swojej stronie nie powielał tych samych treści, tylko tworzył nowe, oryginalne, niepowtarzalne. W ten sposób zwiększysz swój autorytet w oczach Google.

Krok 4. Popraw linkowanie wewnętrzne

Linkowanie wewnętrzne to proces, który ułatwia użytkownikom i robotom poruszanie się po witrynie. Polega na łączeniu jednej strony z drugą w ramach tej samej witryny.

Linkowanie wewnętrzne jest kluczowym elementem SEO i user experience na stronie. Pomaga użytkownikom (i robotom) znaleźć to, czego szukają, bez konieczności opuszczania bieżącej strony lub karty.

Krok 5. Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych – link building

Budowanie linków to proces pozyskiwania i utrzymywania linków przychodzących do strony internetowej. Jest to kluczowa część optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO).

Link building to nie tylko nauka tworzenia linków zwrotnych, ale obejmuje także inne działania, takie jak zaangażowanie w media społecznościowe i marketing treści.

Pięć kroków potrzebnych do budowania linków to: 1) znajdź witryny wysokiej jakości 2) zidentyfikuj tematy związane z Twoją witryną 3) utwórz treści, które będą przydatne dla tych witryn 4) zidentyfikuj, kto byłby zainteresowany linkiem do Twojej witryny 5 ) skontaktuj się z nimi i zapytaj, czy chcieliby umieścić link do Ciebie.

Oczywiście to nie wszystkie sposoby, które są ważne przy pozycjonowaniu strony www. Profesjonalne pozycjonowanie stron najlepiej przekazać w ręce agencji. Jednak te kroki pozwolą Ci wstępnie zoptymalizować serwis. Powodzenia!