Współczynnik odrzuceń — co oznacza i jak go poprawić?

grafika z wykresem współczynnika odrzuceń

Współczynnik odrzuceń to wskaźnik, który mierzy odsetek odwiedzających, którzy opuszczają witrynę bez odwiedzania innej strony po jej wyświetleniu. Jeśli chcesz wiedzieć, gdzie użytkownicy opuszczają Twoją witrynę, współczynnik odrzuceń jest jednym ze wskaźników, których powinieneś użyć.

Co to jest współczynnik odrzuceń i jak działa?

Współczynnik odrzuceń to wskaźnik, który mierzy odsetek odwiedzających, którzy opuszczają Twoją witrynę bez przewijania w dół strony. Oblicza się ją, dzieląc liczbę odwiedzających, którzy się odrzucili, przez całkowitą liczbę odwiedzających.

Formuła współczynnika odrzuceń: Współczynnik odrzuceń = (liczba odrzuceń / liczba odwiedzających) x 100%

Współczynnik odrzuceń można zmniejszyć, upewniając się, że na każdej stronie internetowej znajduje się wyraźne wezwanie do działania, zawierające informacje o tym, co próbujesz sprzedać, i zapewniające szybkie wczytywanie witryny.

Jaki jest średni współczynnik odrzuceń na stronie www?

Średni współczynnik odrzuceń dla Twojej witryny jest ważnym wskaźnikiem, o którym należy pamiętać podczas optymalizacji witryny. Ta metryka jest dobrym wskaźnikiem zaangażowania lub zainteresowania użytkowników treścią w Twojej witrynie.

Średni współczynnik odrzuceń dla witryny można obliczyć, dzieląc liczbę odwiedzin przez liczbę odsłon. Współczynnik odrzuceń na jeden dzień oblicza się, dzieląc całkowitą liczbę wizyt przez całkowitą liczbę odsłon.

poprawa współczynnika odrzuceń

Jak zwiększyć zaangażowanie w obrębie serwisu i zmniejszyć współczynnik odrzuceń?

Dzięki wysokiemu współczynnikowi odrzuceń Twoja witryna może mieć trudności z pozyskaniem nowych użytkowników i ostatecznie zwiększeniem przychodów. Dzieje się tak, ponieważ osoby, które raz odwiedziły Twoją witrynę, są mniej skłonne do powrotu w przyszłości ze względu na negatywne wrażenia, jakie miały podczas pierwszej wizyty.

Jednym ze sposobów zwiększenia zaangażowania w witrynie i zmniejszenia współczynnika odrzuceń jest użycie formularza kontaktowego, zapisu na newsletter, pop-up ze zniżką na pierwsze zakupy, itp.

Gdzie sprawdzić współczynnik odrzuceń?

Współczynnik odrzuceń to wskaźnik, który należy śledzić, ponieważ pomaga zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z Twoją stroną www. Pomaga również określić, ile czasu trzeba poświęcić na ulepszanie projektu i treści dostępnych w serwisie. 

Gdzie sprawdzisz współczynnik odrzuceń? Za pomocą narzędzia Google Analytics. Jeśli jeszcze nie masz go podpiętego do swojego projektu to najwyższy czas to zrobić. Sprawdź https://sempai.pl/blog/seo-a-pozycjonowanie-stron-co-to-jest-i-jakie-sa-roznice/ oraz https://sempai.pl/blog/google-analytics-4-krok-1-podstawowa-konfiguracja-narzedzia/.