Metatagi to znaczniki, które dostarczają wyszukiwarkom dodatkowych informacji na temat danej strony w witrynie. Znaczniki meta, danej witryny internetowej są umieszczane między znacznikami.
Meta tagi dla lepszego SEO
Aby działania SEO były jak najbardziej efektywne i opłacalne, zaleca się stosowanie podstawowych i dodatkowych meta tagów. Najprościej rzecz ujmując, meta znaczniki to linie kodu strony, które dostarczają wyszukiwarce zwięzłych informacji o temacie (zawartości) strony. Prawidłowo sporządzone metaopisy mają pozytywny wpływ na pozycję strony, optymalizują procesy i koszty promocji stron, sklepów internetowych, linków internetowych.
Meta tagi to specjalne elementy kodu, za pomocą których przeglądarki i wyszukiwarki odczytują informacje o witrynie. Atrybuty te nie są widoczne dla użytkowników i nie są uważane za bardzo ważne dla prawidłowego działania strony internetowej. Znaczniki po prostu opisują stronę internetową za pomocą nagłówka, deskryptora i fraz kluczowych.
Meta tagi przekazują specjalne informacje do wyszukiwarek
W ten sposób pomagają one w promowaniu witryny na podstawie odpowiednich zapytań docelowych odbiorców. Nie można mieć stuprocentowej pewności, że strona internetowa z tagami będzie miała wyższą pozycję niż bez nich. Atrybuty te są jednak nadal brane pod uwagę przez system Google przy ocenie jakości stron. Tak więc aby zadbać o jakość strony pod względem SEO, lepiej jest gdy te znaczniki są przypisane.
Meta tagi pomagają wyświetlać zawartość poprawnie w różnych przeglądarkach
Oznacza to, że atrybutydla przeglądarek internetowych, oprogramowania i różnych usług stanowią instrukcje dotyczące sposobu wyświetlania witryny użytkownikom. Meta tagi mogą zawierać informacje o autorze, właścicielu strony internetowej czy źródle danych. Obecnie cechy te nie są niezbędne do sprawnego pozycjonowania. Jednak wyszukiwarki, porównując dwie strony internetowe o tej samej wydajności, dadzą pierwszeństwo stronie o dobrze zdefiniowanych atrybutach.