Anchor – narzędzie w marketingu

Tym, którzy zajmują się marketingiem internetowym pojęcie anchor nie jest z pewnością obce. Początkujący marketingowcy spotykają się z nim już na samym początku praktyki. Czym jest to tajemnicze słowo pochodzące z języka angielskiego? Do czego służy anchor i jakie mogą płynąć korzyści z jego użycia w tekście marketingowym?

Anchor – pochodzenie słowa

Choć pojęcie anchor używane jest dziś przede wszystkim w marketingu internetowym, to jego etymologia pochodzi z dziedziny życia codziennego. Anchor to po prostu… kotwica. Ta kotwica w tekście sprzedażowym oznacza treść linka. Zazwyczaj od całości tekstu wyróżniona zostaje graficznie – na przykład poprzez użycie innego niż tekst koloru albo podkreślenia. Jeśli czytelnik-klient najedzie myszką na anchor, to zobaczy, gdzie zostanie skierowany po kliknięciu w odnośnik. Anchor jest więc metodą szybkiego przemieszczania się po przestrzeni internetu. Treść, która kryje się pod umieszczonym linkiem zazwyczaj ma w sobie zawartą frazę kluczową, która łączy się z tematyką danej strony. Tekst, który jest anchorem od razy go więc opisuje.

Anchor – przydatne narzędzie marketingowca i copywritera

Anchory spełniają swoje zadania zarówno w tak zwanym linkowaniu wewnętrznym jak i w linkowaniu zewnętrznym. Pierwszy rodzaj – linkowanie wewnętrzne – przerzuca użytkownika do innego miejsca na tej samej witrynie. Natomiast drugi – linkowanie zewnętrzne – przenosi już do innej witryny, zewnętrznej. Jest to więc szybki, łatwy i intuicyjny sposób na kierowanie ruchami odwiedzającego stronę czy czytającego artykuł tematyczny. Pozwala na szybkie przemieszczanie się z ominięciem własnych poszukiwań w menu strony. Anchoru zawierające linkowanie wewnętrzne stosują sklepy w opisach kategorii, gdzie przemycają również informacje o innych kategoriach swoich produktów. Dla przykładu: „Jeśli zainteresowała Cię oferta naszych butów damskich na lato, sprawdź też jakie torebki damskie z oferty naszego sklepu będą do nich pasować”. Opisywana kategoria „buty damskie na lato” zawiera sugestię innej kategorii, czyli „torebki damskie”, które są właśnie anchorem. Dodatkowo widzimy, że jest to okazja do umieszczenia elementu CTA, czyli call to action, wezwania klienta do dalszego działania, najczęściej zakupu.

Anchor – jego znaczenie w marketingu

Anchor nie tylko ułatwia klientowi poruszanie się między kolejnymi kategoriami danego sklepu internetowego. Anchory pozwalają bowiem robotom wyszukiwarki odnalezienie się w strukturze strony – pomagają w zrozumieniu tego, o czym dana strona jest. To sygnał, na jakie słowa kluczowe dany URL powinien być pozycjonowany. Wszystko to przede wszystkim zwiększa widoczność witryny w internecie, pozwala jej utrzymać wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania, co oczywiście ma swoje przełożenie na jej widoczność, a to z kolei oczywiście na wyniki sprzedażowe. Dlatego tak ważne jest używanie anchorów w tekstach marketingowym – przeczytaj również. To niepozorne narzędzie, które realnie przekłada się na wyniki sprzedażowe sklepu internetowego i innych witryn.