Czym jest Google Tag Manager i jak działa?

google

Google Tag Manager to proste, ale potężne narzędzie, które może pomóc Ci w zarządzaniu tagami Twojej witryny. Tagi to fragmenty kodu, które pomagają śledzić zachowanie użytkowników i ich aktywność na Twojej stronie. Tagi mogą być używane w połączeniu z innymi usługami analitycznymi online, takimi jak Google Analytics, aby uzyskać więcej danych o tym, jak odwiedzający korzystają z Twojej witryny i gdzie się potykają. menedżer tagów Może się wydawać, że to zaawansowany temat, ale nauka korzystania z Google Tag Manager jest łatwa, jeśli zrozumiesz zasady, które za nim stoją.

Jest to narzędzie, które ułatwia Ci wdrażanie kodów śledzących na Twojej stronie internetowej bez konieczności bezpośredniej edycji kodu źródłowego lub zajmowania się niechlujną implementacją Javascript. Jest to nieocenione narzędzie dla każdego, kto posiada (lub nawet tylko prowadzi) stronę internetową i chce przejąć kontrolę nad własną analityką bez konieczności stawania się ekspertem w dziedzinie znaczników XML lub języka Javascript.

Dlaczego warto korzystać z Google Tag Manager?

Google Tag Manager jest świetnym narzędziem do wykorzystania, jeśli chcesz śledzić, co dzieje się na Twojej stronie bez konieczności komplikowania się z wdrożeniami i kodowaniem. Został on stworzony, aby ułatwić marketerom wdrażanie kodów śledzących na ich stronach internetowych. Pozwala tworzyć reguły i konfiguracje dla tagów śledzących w Twojej witrynie.

Na przykład możesz stworzyć reguły, które mówią: „kiedy ktoś kliknie ten przycisk, uruchom te trzy tagi zaraz po sobie”. Możesz również użyć Google Tag Manager do integracji danych z innych narzędzi i platform, które mogą nie być kompatybilne z kodem witryny. Na przykład możesz użyć Google Tag Manager do wciągnięcia danych z platform mediów społecznościowych, systemów zarządzania treścią, platform do marketingu e-mailowego i sieci reklamowych. Więcej o korzyściach, przeczytasz na https://sempai.pl/blog/google-tag-manager/.

Jak działa Google Tag Manager?

Menedżer tagów Google pozwala Ci tworzyć tak zwane „reguły” dla różnych tagów śledzących Twojej witryny. Na przykład, możesz mieć kampanię reklamową, która ma jeden kod śledzenia dla Twojej witryny i inny dla strony docelowej. Dzięki Menedżerowi Tagów możesz stworzyć regułę, która mówi: „Jeśli ktoś kliknie w tę reklamę, uruchom dla mnie oba tagi”. Tag Manager pozwala również na tworzenie reguł dla takich rzeczy jak Google Analytics.